Zarządzanie retencją danych osobowych w organizacji

Kursy dla IODSzkolenia online

Informacje o wydarzeniu

  • Szkolenie online - Platforma ODOeksperta
  • 16 września 2022
  • 10:30 do 15:30

Contact event manager

1 2 3 4

Szczegóły dotyczące biletów

  • 269zł Pula biletów w promocyjnej cenie 2 pozostało
  • 319zł Bilety w cenie regularnej 40 pozostało
Zarezerwuj bilety

Zarezerwuj swoje bilety

Wybierz bilety
Pula biletów w promocyjnej cenie
2
269zł
Dozwolona jest jednorazowa rejestracja tego biletu
0zł
Bilety w cenie regularnej
40
319zł
Dozwolona jest jednorazowa rejestracja tego biletu
0zł
zł0
DANE DO PRZELEWU Kancelaria ODOekspert, Nazwa banku: Santander Bank Polska S.A., numer konta: 93191010482754867250660001
Wróć do szczegółów
Dziękujemy za rejestrację

Zarządzanie retencją danych osobowych w organizacji

Szkolenie online - Platforma ODOeksperta

10:30 do 15:30
16 września 2022

000000

Zarządzanie retencją danych osobowych w organizacji

Szkolenie online - Platforma ODOeksperta

10:30 do 15:30
16 września 2022

Drukuj

Program szkolenia

  • Wymóg zarządzania retencją danych osobowych – z czego wynika i na czym dokładnie polega?
    • zasada czasowości (ograniczenia czasowego przetwarzania danych osobowych) jako podstawa do zarządzania retencją danych
    • cykl życia danych osobowych w organizacji – na czym polega?
    • obowiązek planowania (definiowania) okresów przechowywania danych osobowych wynikający z RODO
    • zarządzanie retencją danych zapisanych w postaci tradycyjnej (dokumentacja papierowa), a elektronicznej – istotne różnice
    • wymóg przekazywania w klauzulach informacyjnych dla podmiotów danych informacji o planowanym okresie przechowywania ich danych
  • Zarządzanie retencją danych osobowych zapisanych w dokumentacji papierowej – od czego zacząć proces?
  • Zarządzanie retencją danych osobowych przetwarzanych w formie elektronicznej – specyfika systemów IT:
    • anonimizacja danych w systemach IT, a pseudonimizacja
    • anonimizacja danych jako rodzaj zmiany na danych w systemie informatycznym – konsekwencje na które koniecznie musisz zwrócić uwagę
    • funkcjonalności systemów informatycznych, które muszą być wdrożone, aby anonimizacja była możliwa
    • ustalanie skutecznych scenariuszy anonimizacji danych w systemach informatycznych, – czy napewno musimy “pozbywać” się wszystkich danych z systemów, a może istnieje możliwość zostawienia części danych np. do analiz sprzedażowych/marketingowych/finansowych?
    • anonimizacja danych, a kopie zapasowe (backupy) – czyli o paradoksach, które mogą prowadzić do konfliktów
    • automatyzacja procesów anonimizacji i pseudonimizacji danych osobowych w systemach informatycznych oraz przypadki, w których wymagana jest anomizacja wybranych danych poprzez operacje manualne realizowane przez konkretnych użytkowników systemu
    • uprawnienia użytkowników w systemach informatycznych, które są związane z operacjami anonimizacji/pseudonimizacji i zabezpieczenia jakie powinny być wprowadzone w systemach przed błędnymi działaniami
    • dane zapisane na poczcie elektronicznej – jak do nich podejść w kontekście zarządzania retencją?
  • Ustalanie okresów retencji danych
    • z jakich przepisów prawa wynikają ustawowe okresy przechowywania danych?
    • gdzie szukać inspiracji tam, gdzie przepisy prawa nie wskazują konkretnych okresów retencji?
    • co w przypadku, gdy chcemy wprowadzić dłuższy okres przechowywania danych niż wskazują to przepisy prawa?
  • Wewnętrzne wytyczne w zakresie okresów retencji danych – co powinien zawierać taki dokument? Jak go opracować? Omówienie przykładowej treści dokumentu wskazującego okresy retencji między innymi dla danych osobowych przetwarzanych w obszarach rekrutacji, kadrowym, płacowym, dodatkowych świadczeń pracowniczych, sprzedaży, marketingu, zawierania umów, rozliczeń finansowych i księgowości, windykacji, bezpieczeństwa (monitoring wizyjny, monitoring elektroniczny etc.)
  • Procedura zarządzania retencją danych osobowych w organizacji co powinna zawierać? – omówienie przykładowej treści dokumentu:
    • identyfikacja dokumentów zawierających dane osobowe i ich inwentaryzacja w ramach określonych kategorii
    • przypisanie okresów archiwizacji
    • okresowe przeglądy pod kątem kwalifikacji dokumentów jako “aktualne”/archiwalne
    • proces brakowania dokumentacji papierowej/anonimizowania danych elektronicznych po upływie okresów archiwizacji

Ćwiczenia, w których weźmiesz udział podczas szkolenia

  • Ustalanie okresów retencji danych dla poszczególnych grup dokumentów zawierających dane osobowe
  • Opracowanie wewnętrznych wytycznych w zakresie okresów retencji danych osobowych
  • Opracowanie Procedury zarządzania retencją danych
  • Scenariusze anonimizacji danych osobowych – opracowanie dla wybranych przykładów w oparciu o wzorce wskazane przez trenera

Dokumenty (materiały), które otrzymasz po szkoleniu

  • Edytowalna Procedura zarządzania retencją danych w organizacji
  • Wytyczne w zakresie okresów retencji danych dla poszczególnych grup dokumentów (np. rekrutacja, kadry i płace, świadczenia socjalne, kontrahenci, marketing, sprzedaż, księgowość, windykacja)
  • Nagranie ze szkolenia (film)
  • Prezentacja ze szkolenia
  • Certyfikat uczestnictwa w szkoleniu

Korzyści z udziału w szkoleniu

  • Dowiesz się, w jaki sposób zaplanować proces zarządzania retencją danych osobowych w swojej organizacji
  • Uzyskasz wiedzę, na co należy zwrócić uwagę w planowaniu retencji danych w systemach informatycznych
  • Poznasz różnice pomiędzy anonimizacją i pseudonimizacją danych, a także zrozumiesz czym jest anonimizacja z informatycznego punktu widzenia
  • Poznasz wymagania funkcjonalne wobec systemów informatycznych jakie muszą być spełnione by możliwe było wprowadzenie procesu zarządzania retencją danych
  • Opracujesz wewnętrzną dokumentacją z zakresu zarządzania retencją danych osobowych – stworzysz wewnętrzne wytyczne zawierające okresy przechowywania (retencji) danych dla poszczególnych grup dokumentów oraz Procedurę umożliwiającą zarządzanie procesem inwentaryzacji dokumentacji i ich klasyfikowania pod kątem okresów przechowywania, a następnie zarządzanie procesem utylizacji dokumentacji oraz anonimizacją danych w systemach informatycznych
  • Uzyskasz możliwość konsultacji podczas zajęć indywidualnych problemów z ekspertem prawnym
  • Otrzymasz wzorcowe dokumenty do wykorzystania we własnym zakresie oraz przykłady opracowane z uczestnikami podczas szkolenia
  • Po szkoleniu otrzymasz nagranie ze szkolenia i prezentację

Prowadzący szkolenie:

Mec. Jakub Wezgraj, radca prawny, właściciel kancelarii ODOekspert

Termin i forma szkolenia

Polityka prywatności dla uczestników szkoleń

Data: 16 września 2022 r. (piątek)
Godzina: 10.30 – 15.30
(z przerwą)

Forma szkolenia:
Szkolenie online – zaproszenie na szkolenie wraz z opisem jak się zalogować, otrzymasz na swój adres e-mail na kilka dni przed terminem szkolenia

Informacja o cenie za bilety

Ceny za bilety podane są w kwotach brutto i zawierają podatek VAT 23%.

Istnieje możliwość zastosowania zwolnienia ze stawki VAT dla podmiotów dokonujących rezerwacji uczestnictwa w szkoleniu dla celów kształcenia zawodowego swoich kadr oraz dokonujących zapłaty za udział w szkoleniu ze środków publicznych (w takim przypadku podczas rezerwacji należy wskazać taką informację w polu “Uwagi” w formularzu zamówienia).

Zobacz fragment innego szkolenia

Nagranie ze szkolenia “Kreowanie funkcji IOD’a w organizacji – co zrobić by Twoja praca była możliwie komfortowa”, mec. Jakub Wezgraj

Zobacz inne nagrania ze szkoleń

Zobacz nasze artykuły

  1. Uprawnienia podmiotu danych na gruncie RODO – z którymi najczęściej spotykamy się w praktyce?
  2. Naruszenia ochrony danych osobowych – jak sobie z nimi radzić?
  3. Prowadzenie analizy ryzyka zgodnie z wymaganiami RODO
  4. Przeprowadzanie oceny skutków dla ochrony danych (PIA) zgodnie z wymogami RODO

Kalendarz wydarzeń